משאיות הן רכבים גדולים, כבדים, מסורבלים מעט ובמצבים שונים - אפילו מאיימים. מתי המשאית הופכת למאיימת במיוחד? כאשר היא נמצאת במצבים קיצוניים של מהירות גבוהה, תאונה וכדומה, בעיקר משום שלרוב, ובניגוד לרכב פרטי, היא כוללת מלבד משקלה העצמי הגבוה, גם מטען כבד מאוד. הדרך להפוך את הכלי החיוני הזה לפחות מאיים, היא העמסה ופריקה נכונה של הסחורה ממנה.
הפתיח שנכתב כאן נראה אולי מעט דרמטי יחסית לנושא בו הוא עוסק, אך חשוב להבין שלנו, האנשים שאינם עובדים סביב ועם משאיות, קשה להבין את החשיבות של התחום הזה. העמסה ופריקה של משאית הן שתי פעולות מהנפוצות ביותר בהן עוסקים הנהג ושותפיו לעבודה ולכן, יש לכך משמעות עצומה.
אפשר לומר בביטחון מלא שזהו העניין החשוב ביותר: הבטיחות של העוסקים בהעמסה ופריקה של מטען. בין אם מדובר במטענים קטנים יחסית (לדוגמא: קרטונים מלאים במזון יבש) ובין אם זהו מטען כבד במיוחד (לדוגמא: סלעי ענק שנחצבו בטבע), על העוסקים בדבר להיות בטוחים ולהתנהל על פי הוראות בטיחות ברורות וקפדניות.
הוראות הבטיחות מתייחסות בצורה שונה לכל סוג של מטען, אך ברור כי הקפדה עליהן יכולה להציל חיים. ההוראות הללו נכתבו בעקבות מקרים שונים שהתרחשו לאורך ההיסטוריה האנושית, והן ממשיכות להתעדכן ללא הפסקה, בהתאם לשינויים שמתרחשים בעולמנו ובעיקר בעולם הספציפי הזה.
כחלק מהוראות הבטיחות של כל העוסקים בהעמסה ופריקה של משאיות, ישנן הנחיות ברורות גם לגבי הדרך בה נוהגים עם המטען ובעיקר, כיצד יש לקשור ולאבטח אותו כהלכה כאשר הוא על המשאית. הנה כמה הנחיות והוראות שמהוות קובץ חוקים ברור ומקצועי בעניין זה:
אלו היו כמובן רק כמה דוגמאות מתוך תורה שלמה. הנה עוד כמה דגשים כלליים, שנוגעים לא רק לנושא חיזוק המטען על המשאית:
אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.