מדריך ליבוא אישי של אופנוע
יבוא אישי של אופנועים הינה זכות המעוגנת בחוק ומאפשרת רכישה של אופנוע ברחבי העולם והבאתו ארצה. ייבוא אופנוע אישי נעשה על פי רוב עבור אופנועי יוקרה או דגמי אספנות המתבלטים בכביש בשל ייחודיותם.
תוכן עניינים
בטרם הגשת הבקשה לייבוא רכב במשרד התחבורה חשוב להכיר במספר מגבלות אשר יפסלו את האישור לייבוא על הסף:
מעבר לדרישות הסף לייבוא אישי של אופנוע, מותנה האישור גם בעמידה בתקני איכות הסביבה – כלומר פליטת מזהמים. הנחיות נוספות אשר מבטיחות עמידה בתקני הנחיות משרד התחבורה לאופנועים הן מד מהירות מטרי והתקנת לפחות מראה אחת, לפי מידות המפורטות באתר משרד התחבורה.
על פי רוב ממילא הדגמים בני השנתיים ופחות המיוצרים בעולם עומדים בתקינה האירופית או הפדראלית המחמירות יותר מהתקן הישראלי. גם התקנת מראה או מד מהירות מטרי כרוכות בהתאמות פשוטות ביותר ואינן מצריכות כסף רב.
משרד התחבורה דורש הבטחת קבלת שירות תיקונים בטרם ייבוא אופנוע. לצורך זה יש לצרף לבקשה ליבוא האישי אחד מהשלושה הבאים:
מסמך אחריות בינלאומית מהיצרן הוא האופציה הקלה בין השלושה, שכן מתן אחריות בינלאומית היא שירות שההכרה בנחיצותו מושרשת בקרב רבים מהיצרנים הפועלים בקנה מידה עולמי. לעומת זאת, קבלת אישור מהמוסך המרכזי או מהיבואן המורשה כרוכה בתשלומים משמעותיים שכן היא מנוגדת לאינטרסים שלהם.
הטפסים הנדרשים לייבוא אופנוע הם בעצם המסמכים המתעדים עמידה בדרישות הסף, התקן הישראלי וקבלת שירותים, בהתאם למפורט במאמר זה. כך לדוגמא, על מנת להוכיח את גילו של האופנוע נדרשת תעודת היצרן.
את פירוט המסמכים המלא אותו יש להגיש למשרד התחבורה בבקשה לאישור ייבוא אישי ניתן לראות בקישור הבא.
ייבוא אישי של אופנוע מתאים כאמור לדמי יוקרה ודגמי אספנות. ממילא מי שמבקש לייבא אופנוע עושה זאת על פי רוב בשל תשוקה לתחום. יחד עם זאת חשוב לדעת שמגבלה נוספת המוטלת על ייבוא אישי הוא ייעוד הכלי – לא יו?תר ייבוא אופנוע למטרות עסקיות, לרבות הובלה או תחבורה בתשלום. כמו כן, לא יו?תר לייבא יותר משני אופנועים בכל שנה קלנדרית.
אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.