סיטרואן, המלכה הצרפתית, היא מכונית הדגל של צרפת, שהביאה את בשורת הייצור למחוזות אירופה, כשהיתה לחברה הראשונה שייצרה רכבים בשיטת הפס הנע. סיטרואן היא אחת מיצרניות הרכב המפתיעות בתחום הרכב. במאמר הבא, נציג בפניכם מידע מפורט אודות מותג הרכב הצרפתי הידוע סיטרואן.
לפניכם מספר עובדות מעניינות על המכונית הכי צרפתית בעיר- סיטרואן
- פירוש שמו של המותג סיטרואן הוא לימון.
- סמל חברת סיטרואן המורכב משני חצים העומדים אחד תחת השני, מסמלים את התכונה המשויכת למכונית הפורצת של סיטרואן ה- TRACTION AVANT, שהביאה לעולם בשנת 1933, את בשורת ההנעה קדמית.
- אחד מדגמי הרכב הפופולאריים ביותר של סיטרואן הוא "הדה שבו"- שכונתה "המכונית והאגדה".
- בדגם ה- DS של סיטרואן נסעו כל המי ומי, לרבות: השחקנית בריג'יט ברדו, המצביא שארל דה- גול, במאי הקולנוע האמריקאי רוברט אלטמן ואפילו הנשיא שזר. **
- בצרפת כמו בישראל קיים מועדון בעלי "הדה שבו", המתכנסים יחדיו על בסיס חודשי.
סיטרואן -האיש והאגדה
אנדרה סיטרואן, נולד בפאריז בשנת 1878 למשפחה יהודית- הולנדית. לאחר לימודיו, התגייס לצבא, וכששוחרר התחיל לעבוד במפעל המכוניות "מורס". שם פגש את מורו ורבו, ומי שלימים יהפוך למייסד חברת פורד, הנרי פורד. המפגש הגורלי, הוליד את הקמתה של חברת סיטרואן כתעשיית הרכב האירופית הראשונה, שיוצרה בטכניקת הסרט הנע. חזונו של סיטרואן היה לייצר רכבים זולים, חזקים ואמינים ל-כ-ו-ל-ם. הבשורה החדשה שהביא סיטרואן לעולם הוא פטנט ההעברה של תמסורת באמצעות גלגלי שיניים, שצורתם היא V.
קצת היסטוריה רבותיי
יצרנית המכוניות הצרפתיות סיטרואן (Citro?n) נוסדה בשנת 1919 על ידי אנדרה סיטרואן. בשנת 1919 יוצר הדגם הראשון לבית סיטרואן, אשר נוצר בשיטת "הסרט הנע".
סיטרואן שהייתה לחברה מובילה בתחום הרכב, הגיע לפרקה בשנת 1975 בעקבות ירידה דראסטית במכירות דגם ה- CX שאומנם הציג חדשנות בתחום העיצוב האווירודינאמי, אולם משהזניחה סיטרואן את תחום הפיתוח בתחום זה, מתחרותיה אשר הטיבו לפתח את התחום הפגינו ביצועים מרשימים ויצרו פער תחרותי גדול, שבעקבותו נמכרה חברת סיטרואן לחברת פז'ו.
החברה המשווקת את דגמי רכבי סיטרואן בארץ היאחברת דוד לובינסקי בע"מ, המחזיקה בעשרות מרכזי שרות בפזורה ארצית לרבות: מרכז שירות לרכב מרכזי ואף סניפי שירות בפריסה ארצית. אביזרים לרכב, חלקי חילוף לרכב ושירות מוסכים ניתן לקבל בכל מוסך סיטרואן ברחבי הארץ.
אבולוציית דגמי סיטרואן:
- בשנת 1919 יוצרה המכונית הראשונה לבית Citro?n מדגם A. הדגם כלל ארבע בוכנות, מערכת הצתה חשמלית, מערכת אורות, תצרוכת דלק של 15 ק"מ לליטר ומהירות מרבית של 65 קמ"ש.
- בשנת 1921 הגיח דגם ה-B2 לאוויר העולם. דגם זה כבר הגיע למהירות מרבית של 70 קמ"ש, ולראשונה יוצר גם דגם ספורטיבי בייצור המוני.
- בשנת 1922 הגיחה מכונית סיטרואן חדשה מסוג CV5. הייתה זו מכונית דו או תלת מושבית, בעלת מנוע קטן, שהגיע למהירות מירבית של 65 קמ"ש.
- בשנת 1934 הגיח דגם הטראקסיון אוואנט שניחן בהנעה קדמית ומרכב מתכת אחיד.
- בשנת 1948 הופיע הדגם החדש מבית סיטרואן - ה"דה שבו", מכונית שהפכה במהרה ללהיט, בשל הקומפקטיות והנוחות המרבית שלה.
- בשנת 1955 הושק דגם ה - DS החדשני, שכלל תיבת הילוכים סמי אוטומטית אשר זכתה בתחרות מכונית המאה במקום השלישי.
- בשנת 1975 הושק דגם המנהלים- CX, שהיה לדגם האחרון של חברת סיטרואן טרם רכישתה על ידי חברת פז'ו.
- בשנת 1982 הושק הדגם המשפחתי מבית סיטרואן פז'ו- BX, דגם שהתגלה כאכזבה בקרב הצרכנים.
- בשנת 1988 השיקה סיטרואן את דגם המיני AX.
- בשנת 1991 הושקה המכונית המשפחתית ZX והפגינה ביצועים טכנולוגים ועיצוב מרשים. מאוחר יותר הגיחו דגמי הקסנטייה, הסופרמיני סקסו והקסארה.
- בשנת 2000 הושקו דגמי הקומפקט- C3 והמשפחתית C5 ומאוחר יותר גם המשפחתית החדשה C4. סדרת רכבי ה - C הפכו את מכונית הפאר לנגישה ליוצר לקהל הצרכנים.
- כיום, יצרנית הרכב סיטרואן- פז'ו החלה לשווק דגם של רכב שטח חדשני ומפתיע המכונה C - crosser. דגם שכבר הספיק לקצור תשבוחות.
לסיכום, שושלת היוחסין הענפה של יצרנית הרכב הצרפתית סיטרואן היא ללא ספק אחד מן היתרונות בקניית רכב מחברה פורצת דרך - כדוגמת סיטרואן.
הבהרה
אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.