קדילק המכונית האמריקנית היוקרתית המסורתית, נחשבת לאחת ההצלחות של תאגיד הרכב ג'נרלס מוטורס, שמצליחה ממרום שנותיה להפתיע מחדש עם דגם ה ? CTS החדשה.
במאמר הבא, נפרט אודות תולדות התפתחות יצרנית הרכב האגדתית קדילק, ונברר מהן האיכויות והדגמים הפופולאריים שהיו ויהיו באמתחתה של קדילאק.
יצרנית הרכב האמריקנית היוקרתית קדילק נוסדה בשנת 1902 על ידי המהנדס הנרי ליילנד והמשקיעים ויליאם מרפי ולמואל בואן. מטרתה של יצרנית הרכב החדשה היה לייצר קו של מכוניות יוקרה עבור השוק האמריקני, זאת תוך הקפדה על שימוש בחומרים האיכותיים ביותר במשק.
בשנת 1902 השיקה קדילק את דגם הרכב הראשון שלה, שנחשב למכונית יוקרה מתקדמת ואיכותית שזכתה להצלחה רבה בקרב שוק צרכני הרכב האמריקנים.
לאחר שבע שנים, נרכשה קדילק על ידי תאגיד הרכב האמריקני ג'נרל מוטורס וכך למעשה הפכה למותג היוקרה של התאגיד.
קדילק מחזיקה בלא מעט פטנטים בתחום הרכב תחת אמתחתה, לרבות: מנוע בעירה פנימי הניזון מבנזין, התנעה חשמלית, תיבת הילוכים אוטומטית, מנוע ה- V8 הסדרתי וזכוכית הביטחון.
כבר בשנות ה - 30 ייצרה קדילק מכוניות אימתניות, חזקות ויוקרתיות עם מנועים כוחניים של 12 ו - 16 צילינדרים.
שנות הארבעים והחמישים היו מזוהות עם דגמי רכב מוחצנים וגדולים שהחזיקו בסימן ההיכר של המעצב הארלי ארל - הסנפירים האחוריים.
משנות השישים ואילך חזרה קדילק לעיצוב שמרני וסולידי עם התחלפותו של מעצב הבית האגדי של קדילק ארל לביל מיטשל.
כיום, קדילק היא רכב היוקרה המסורתי הנמכר ביותר בארצות הברית ואף נחשבת לרכב היקר ביותר בארה"ב.
קדילק נמנית עם המותגים המוכרים והוותיקים של עולם הרכב.
קדילק נחשבת למותג רכב יוקרתי, אשר הציבה רף חדש של סטנדרטים ומצוינות בשוק הרכב העולמי, החל בטכנולוגיה הפורצת, וכלה בעיצוב הנודע והמסורת הוותיקה שהנחילה קדילק להמונים.
במשך למעלה ממאה שנות קיומה החזיקה קדילק בכובעה הרבה שפנים מנצחים, כגון דגמי קדילאק הבאים:
לסיכום, כיום קדילק מממשת את חזונה משכבר הימים ומצליחה בתחרות האכזרית להביס ולו במקום אחד את המכוניות היפניות.
אנו משתדלים מאד לשמור על המידע באתר מעודכן עד כמה שניתן, אך יתכן כי יופיע מידע שגוי באתר. על הקורא לפנות אל האתרים של החברות עצמן בכדי לקבל את המידע המעודכן ביותר אודותיהן. אין בעלי האתר והמחברים נושאים בכל אחריות מסוג כלשהו לכל נזק שנגרם בעקבות שימוש במידע המופיע באתר.